Tuesday, March 2, 2010

ေမတၱာခံယူနည္းတစ္ခု

ေမတၱာခံယူနည္းတစ္ခု

သူတပါးကို သတၱ၀ါမ်ားကို က်န္းမာခ်မ္းသာေစေၾကာင္း ေမတၱာပို႔သၾကသလို ... သူမ်ားေတြပို႔သေနၾကေသာ ေမတၱာေတြကိုလည္း ခံယူႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီေမတၱာေတြကိုခံယူျပီး ဆုေတာင္းျပဳပံုေလးတစ္ခုပါ။
ေပ်ာက္ပ်က္မသြားေအာင္ သိမ္းထားခ်င္လို႔ အခုဘေလာ့ေပၚကို တင္ပါတယ္။ အလိုရွိသူမ်ား ကူးယူအသံုးျပဳႏိုင္ၾကပါတယ


(၁) သူေတာ္ေကာင္းအေပါင္းတို႔၏ ပို႔သၾကကုန္ေသာ ေမတၱာေတာ္အဟုန္ ေသာတာပန္ သကဒါဂါမ္ အနာဂါမ္အစရွိေသာ အရိယာသူေတာ္စင္အေပါင္းတို႔၏ ပို႔သၾကကုန္ေသာ ေမတၱာေတာ္အဟုန္တို႔သည္ ကြ်ႏု္ပ္၏ ရင္တြင္းႏွလံုးသား၌ ၀င္ေရာက္ကိန္းေအာင္းလ်က္ တစ္ကိုယ္လံုးပ်ံ႔နွံ႔ျပီးလွ်င္ ထိုထုိေသာေမတၱာေတာ္ အာႏုေဘာ္ တန္ခိုးအာနိသင္တို႔ေၾကာင့္

ကြ်ႏ္ုပ္၏ ကိုယ္တြင္းကိုယ္ပ ႏွစ္ဌာနတို႔တြင္ ရွိၾကကုန္ေသာ ၉၆ျဖာေသာ ေရာဂါေ၀ဒနာ ဟူသမွ်တို႔သည္ ယခုအခ်ိန္ကစျပီး ကြ်ႏု္ပ္၏ ကိုယ္ခႏၶာမွ ရွင္းရွင္းကင္းပ မရွိၾကကုန္သည္ ေဟာတု ျဖစ္ရပါေစသား ....

(၂) သူေတာ္ေကာင္းအေပါင္းတို႔၏ ပို႔သၾကကုန္ေသာ ေမတၱာေတာ္အဟုန္ ေသာတာပန္ သကဒါဂါမ္ အနာဂါမ္အစရွိေသာ အရိယာသူေတာ္စင္အေပါင္းတို႔၏ ပို႔သၾကကုန္ေသာ ေမတၱာေတာ္အဟုန္တို႔သည္ ကြ်ႏု္ပ္၏ ရင္တြင္းႏွလံုးသား၌ ၀င္ေရာက္ကိန္းေအာင္းလ်က္ တစ္ကိုယ္လံုးပ်ံ႔နွံ႔ျပီးလွ်င္ ထိုထုိေသာေမတၱာေတာ္ အာႏုေဘာ္ တန္ခိုးအာနိသင္တို႔ေၾကာင့္

ကြ်ႏ္ုပ္၏ မေကာင္းေသာေဘး၊ မေကာင္းေသာရန္၊ မေကာင္းေသာဥပါဒ္အႏၱရယ္၊ မေကာင္းေသာဇာတာေပစာ၊ မေကာင္းေသာအတိတ္၊ မေကာင္းေသာနိမိတ္၊ မေကာင္းေသာအိပ္မက္၊ မေကာင္းေသာအနိဌာ၊ မေကာင္းေသာအမဂၤလာ ဟူသမွ်တို႔သည္ ယခုအခ်ိန္ကစ၍ ကြ်ႏ္ုပ္၏ ကိုယ္ခႏၶာမွ ရွင္းရွင္းကင္းပ မရွိၾကကုန္သည္ ေဟာတု ျဖစ္ရပါေစသား ....

(၃) သူေတာ္ေကာင္းအေပါင္းတို႔၏ ပို႔သၾကကုန္ေသာ ေမတၱာေတာ္အဟုန္ ေသာတာပန္ သကဒါဂါမ္ အနာဂါမ္အစရွိေသာ အရိယာသူေတာ္စင္အေပါင္းတို႔၏ ပို႔သၾကကုန္ေသာ ေမတၱာေတာ္အဟုန္တို႔သည္ ကြ်ႏု္ပ္၏ ရင္တြင္းႏွလံုးသား၌ ၀င္ေရာက္ကိန္းေအာင္းလ်က္ တစ္ကိုယ္လံုးပ်ံ႔နွံ႔ျပီးလွ်င္ ထိုထုိေသာေမတၱာေတာ္ အာႏုေဘာ္ တန္ခိုးအာနိသင္တို႔ေၾကာင့္

ကြ်ႏ္ုပ္၏ စားမႈ ေသာက္မႈ ၀တ္ဆင္မႈ လုပ္ကိုင္မႈ ဟူသမွ်တို႔၌ မပူမပင္ မေၾကာင့္မၾက မေတာင့္မတရဘဲနွင့္ ဣစိၦတံ ပတၱိတံ (မယံွ) (တုယွံ) ခိပၸေမ၀ သမိဇၥ်တု အလုိရွိအပ္ေသာ ဆုတို႔သည္ မၾကာခ်က္ခ်င္း ယခုလက္ငင္း ျပည့္စံုရပါေစသား။

(၄) သူေတာ္ေကာင္းအေပါင္းတို႔၏ ပို႔သၾကကုန္ေသာ ေမတၱာေတာ္အဟုန္ ေသာတာပန္ သကဒါဂါမ္ အနာဂါမ္အစရွိေသာ အရိယာသူေတာ္စင္အေပါင္းတို႔၏ ပို႔သၾကကုန္ေသာ ေမတၱာေတာ္အဟုန္တို႔သည္ ကြ်ႏု္ပ္၏ ရင္တြင္းႏွလံုးသား၌ ၀င္ေရာက္ကိန္းေအာင္းလ်က္ တစ္ကိုယ္လံုးပ်ံ႔နွံ႔ျပီးလွ်င္ ထိုထုိေသာေမတၱာေတာ္ အာႏုေဘာ္ တန္ခိုးအာနိသင္တို႔ေၾကာင့္

ကြ်ႏု္ပ္၏ စိတ္ခ်မ္းသာျခင္း ကိုယ္က်န္းမာျခင္းျဖင့္ မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္ ေရာက္ေၾကာင္းမွန္ေသာ ၀ိပႆနာတရားထူးတရားျမတ္ကို အလြယ္တကူႏွင့္ အားထုတ္ႏိုင္ျပီး ယခုဘ၀၌ပင္လွ်င္ ေသာတာပန္၊ သကဒါဂါမ္၊ အနာဂါမ္ ရဟႏၱာဘ၀သို႔ အလြယ္တကူႏွင့္ ကူးေရာက္ႏိုင္ျပီး နိဗၺာန္ ခ်မ္းသာၾကီးကို ရပါေစသား ေရာက္ပါေစသား။

ေနတတ္၇င္ေက်နပ္စ၇ာ

ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔ နာယူမွတ္သားဖူးတဲ့တရားေတြထဲက အမ်ားဆံုးၾကားဖူးေနၾကတဲ့တရား တစ္ပုဒ္ကေတာ့ ဓမၼစၾကာတရားေတာ္ျဖစ္မယ္ထင္ပါရဲ႕။ ျမတ္ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္ရွင္ ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ၿပီးမၾကာမီ ပဥၥ၀ဂီၢလို႔ေခၚတဲ့ ရဟန္းေတာ္ငါးပါးနဲ႔ စၾကာ၀ဠာတစ္ေသာင္းက လာေရာက္နာယူၾကတဲ့ နတ္ျဗဟၼာေတြကို အဦးဆံုးေဟာၾကားခဲ့တယ္ဆိုတာလဲ အမ်ားသိၿပီးသားပါ။ ဓမၼစၾကာတရားေတာ္ရဲ႕ အႏွစ္ခ်ဳပ္ကေတာ့
(၁) မဇၥ်ိမပဋိပဒါလို႔ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားလွတဲ့ အစြန္းႏွစ္ဘက္လြတ္ အလယ္အလတ္က်င့္စဥ္
(၂) ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ အႏွစ္ခ်ဳပ္ျဖစ္တဲ့ မဂၢင္းရွစ္ပါး အက်င့္တရား
(၃) ဆင္းရဲျခင္းနဲ႔ ၎ရဲ႕အေၾကာင္းတရား၊ လြတ္ေျမာက္ျခင္းနဲ႔ ၎ရဲ႕အေၾကာင္းတရား လို႔ေခၚတဲ့သစၥာေလးပါး တို႔ျဖစ္ေၾကာင္း မွတ္သားခဲ့ရဖူးပါတယ္။

အဲဒီတရားေဟာစဥ္ေတြအနက္ သစၥားေလးပါးထဲပါတဲ့ ဆင္းရဲျခင္းကို ေဟာတဲ့အခါ “ယံပိစၧံ န လဗၻတိ၊ တမိၸ ဒုကံၡ=လိုတာမရျခင္းဟာလဲ ဆင္းရဲျခင္းပဲ” ဆိုတဲ့ အပိုဒ္ေလးကို ၾကားမိတိုင္း ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္ျပန္သံုးသပ္မိပါရဲ႕။ အလိုမက်မႈေတြနဲ႔ ျပည့္စံုေနတဲ့ဘ၀၊ မျပည့္စံုမႈေတြေၾကာင့္ အလိုမက်ျဖစ္ရတဲ့ဘ၀မွာ ဒုကၡဆိုတာ ခ်ိဳနဲ႔လားလို႔ ေမးရေအာင္ ကိုယ့္ကိုလာမွန္တဲ့ ဒုကၡတံုးအခဲေတြကို ရင္ဆိုင္ႏိုင္ဖို႔ အင္းအားတစ္ခုေတာ့ လိုၾကမွာပါ။ လူဆိုတာ တစ္ေယာက္တည္းေနတဲ့အခါ အလိုမက် ျဖစ္ရသလို အမ်ားနဲ႔ ေနတဲ့အခါ မ်ိဳမက်ျဖစ္ရျပန္တာ ဓမၼတာပါ။ တစ္ခါတစ္ခါမွာေတာ့ အလိုမက်မႈေတြေရာ မ်ိဳမက်မႈေတြပါ ေရာေထြးပါလာတတ္တာေတြလဲ ရွိတတ္ေလေသးရဲ႕။

ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ မကင္းႏိုင္တဲ့ လူ႔ဘ၀တစ္ခုရဲ႕ တိုေတာင္းလွတဲ့ သက္တမ္းအတြင္း အလိုမက်မႈေတြ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ျဖစ္မလဲ? အလိုမက်မႈ တစ္ခုျဖစ္တိုင္း ဒုကၡတစ္ခုလို႔ ေရတြက္ၿပီး စုထားမယ္ဆိုရင္ ဒုကၡအတံုးအခဲေတြရဲ႕ အစုအပံုကို ျမင့္မိုရ္ေတာင္ထိပ္ေပၚက တက္ၾကည့္ရင္ေတာင္ ဒုကၡပံုရဲ႕ အစအနေလာက္ပဲ ေတြ႔ျမင္ရမွာပါ။ ဒါေတာင္ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဒုကၡပဲ ရွိပါေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေဟာဒီေလာကႀကီးထဲ ဒုကၡကို တစ္ကယ္ေတြ႔တဲ့လူကို လိုက္ရွာၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ရွာတဲ့လူလည္း သက္တမ္းေစ့ၿပီး ေသသြားရံုပဲရွိမွာပါ။ ဒီေလာက္မ်ားျပားလွတဲ့ ဒုကၡေတာထဲမွာ ဒုကၡကိုေတြ႔တဲ့လူဆိုတာလဲ ၾကာေလ ရွားေလပါပဲေလ။ အဲလို ရွားလွတာနဲ႔အမွ် ဒုကၡရဲ႕အရသာဆိုတာလဲ ခါးသီးရမည့္အစား ပ်ားရည္စက္ပမာ ခ်ိဳျမတဲ့ အသြင္ေဆာင္လာပါေတာ့တယ္။

ဒါေပမဲ့ လူဆိုတာ ဒုကၡပ်ားရည္အိုးထဲ ရုန္းမရ၊ ကူးမႏိုင္ျဖစ္ၿပီး နစ္ေနတဲ့ သနားစရာသတၱ၀ါတစ္မ်ိဳးျဖစ္ေၾကာင္း ဘယ္ေတာ့မွ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ခံယူေလ့မရွိပါဘူး။ အဲဒီလို မခံယူတတ္လို႔လဲ နစ္ၿပီးရင္း နစ္ရင္းနဲ႔ ေနာက္ဆံုးထြက္သက္က ႏႈတ္ဆက္ေတာ့မယ္ဆိုမွ အသိတရား၀င္လာၿပီး “ဟာ---ငါ အသိေနာက္က်ေလျခင္း” လို႔ အေတြးေပါက္လာတတ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ “ေနာက္က်ျခင္းအားလံုးထဲမွာ အသိေနာက္က်ျခင္းဟာ အဆိုး၀ါးဆံုးေသာ ေနာက္က်ျခင္းတစ္ခုျဖစ္တယ္” ဆိုတဲ့ အသိမ်ိဳး မရလိုက္ခင္မွာပဲ ထြက္သက္က သူ႔ကို အၿပီးအပိုင္ ႏႈတ္ဆက္သြားပါၿပီ။

ဆရာသမား တစ္ေယာက္ေျပာခဲ့ဖူးတဲ့ စကားတစ္ခြန္းကို အမွတ္ရမိပါေသးတယ္။ “လူဆိုတာ ေသဖို႔လြယ္တယ္ကြာ့၊ ဒါေပမဲ့ ေနဖို႔ေတာ့ ခက္တယ္” တဲ့။ အဲဒီတုန္းက သူ႔စကားကို နားမလည္ခဲ့ရိုးအမွန္ပါ။ လူတိုင္းေသရမွာေၾကာက္ေနတာ သိရက္သားနဲ႔ ဘာျဖစ္လို႔ ဒီစကားေျပာရလဲလို႔ေတာင္ ေတြးမိလိုက္ပါေသးတယ္။ အဲဒီတုန္းကပါ။ အခုတေျဖးေျဖးျခင္း ေတြးၾကည့္ေတာ့မွ ဆရာ့စကားရဲ႕ အဓိပၸါယ္ေလးနက္မႈရွိပံုကို တေရးေရးျမင္ေယာင္လာမိေတာ့တယ္။ ေသတာ ဘာမွမဆန္းဘူး ဆိုတာ လူတိုင္းသိတယ္။ အဲဒီလို ဘာမွမဆန္းဘူးလို႔မွတ္ယူထားလို႔လဲ အခ်ိဳ႕ဆို ေသျခင္းအေပၚ ဒုကၡလို႔ေတာင္ မျမင္ၾကေတာ့ဘူး။ သစ္ပင္ေပၚက သစ္ရြက္တစ္ရြက္ ေႂကြက်သေလာက္ပဲ ေအာင့္ေမ့လာတတ္ၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ ေသတဲ့ကိစၥကို ဆန္းတယ္လို႔ ျမင္တာ၊ သုိ႔မဟုတ္ တကယ့္ဒုကၡလို႔ျမင္တာ တစ္ေယာက္ပဲ သမိုင္းမွာေပၚဖူးတာပါ။ သိဒၶတၳ။ ဒါေၾကာင့္လဲ က်ေနာ္တို႔လုိ ေနာက္လူေတြမွတ္သားနာယူလို႔ မကုန္ခမ္းႏိုင္ေလာက္ေအာင္ကို သူ႔တရားေတြက မ်ားျပားေနရတာေပါ့။

သိဒၶတၳကေတာ့ ေသတာဆန္းတယ္လို႔ ေတြးမိတဲ့အတြက္ မေသရာလမ္းစဥ္ကို သူကိုယ္တိုင္ ေတြ႔ေအာင္ရွာၿပီး သူမ်ားကိုလည္း ညႊန္ျပခဲ့တယ္။ က်ေနာ့္ဆရာသမားကေတာ့ “ေသဖုိ႔လြယ္တယ္၊ ေနဖို႔ခက္တယ္” လို႔ေတြးမိၿပီး ေနဖို႔လမ္းစဥ္တစ္ခုကို သင္ျပေပးခဲ့တယ္။ အဲဒီလမ္းစဥ္ကေတာ့ “ေနတတ္ရင္ ေက်နပ္စရာျဖစ္တယ္” တဲ့။ ဟုတ္တယ္။ မေက်မနပ္နဲ႔ ၿငီးတြားေနတဲ့ လူေတြကို ၾကည့္လိုက္ရင္ မေနတတ္လို႔ ျဖစ္ေနတာ ရာခိုင္ႏႈံးအေတာ္မ်ားမ်ား ေတြ႔ႏိုင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲလိုၿငီးတြားေနတဲ့ လူေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ “ဒီလိုျဖစ္ရတာ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ေၾကာင့္ပါလားရယ္” လို႔ ေတြးမိတဲ့လူ အေတာ္နည္းပါးလွပါတယ္။ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ မေက်နပ္မႈအတြက္ တရားခံကို ရွာတဲ့အခါ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ခ်န္ထားမိတတ္ၾကတယ္။ က်ေနာ့္ဆရာသမားေပးတဲ့ “ေက်နပ္ေအာင္ ေနနည္း” ကေတာ့ “ျဖစ္လာတဲ့ ျပႆနာအတြက္ အရင္ဆံုး ကိုယ့္ကိုယ္ကိုပဲ တရားခံရွာပါ” တဲ့။

အဲဒီနည္းဟာ က်င့္သံုးၾကည့္ေလေလ ထိေရာက္မႈရွိေလေလ ဆိုတာကို ေတြ႔ရတယ္။ အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ ျဖစ္လာရတဲ့ျပႆနာတစ္ခုအတြက္ အေၾကာင္းဆိုတာ သူမ်ားမဟုတ္ဘူး၊ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ပဲလို႔ သိလိုက္တဲ့အခါ ျပႆနာရဲ႕ ေဘာင္ဟာ ေတာ္ေတာ့္ကို က်ဥ္းေျမာင္းသြားတာ သိရတယ္။ အဲဒီလို သိလိုက္တာနဲ႔ ကိုယ့္အနားက လူေတြအေပၚမွာေရာ၊ ကိုယ့္ပတ္၀န္းက်င္က လူေတြအေပၚမွာပါ ထိုးခ်င္တင္တင္ျဖစ္ေနတဲ့ လက္ညႈိးဟာ ကိုယ့္ဆီပဲ ေနာက္ဆံုးျပန္ေရာက္လာၿပီး ျပႆနာဟာလည္း ေျပလည္သြားတတ္တယ္။ တကယ္ေတာ့ ျပႆနာျဖစ္တယ္၊ ျပႆနာျဖစ္တယ္ ဆိုတာ အဲဒီျပႆနာကို သူမ်ားဆီလႊြဲခ်လို႔ ျဖစ္ရတာက ခပ္မ်ားမ်ားကလား။

ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ျပႆနာအတြက္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္ၿပီး လက္ညိႈးထိုး သံုးသပ္လိုက္တဲ့အခါ---
(၁) ကိုယ့္ပတ္၀န္းက်င္အေပၚ အျမင္ေစာင္းျခင္းလည္း နည္းပါးသြားမယ္၊
(၂) ကိုယ့္ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ကို ျမင္ၿပီး ေနာက္တစ္ခါ မျဖစ္မိေအာင္ သတိထား လုပ္ေဆာင္တတ္သြားမယ္၊
(၃) အလိုမက်မႈေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚရလာတဲ့ ဒုကၡပံုႀကီးလဲ တေျဖးေျဖး ေလ်ာ့ပါးသြားမယ္။
စသျဖင့္ စသျဖင့္ ေကာင္းက်ိဳးေတြ အမ်ားႀကီးထြက္လာမွာပါ။ “ေနတတ္ရင္ ေက်နပ္မယ္” ဆိုတဲ့ စကားအျပင္ ဆရာသမားက ဆက္ေျပာေသးတယ္ “ေသတတ္ရင္ နတ္ျဖစ္မယ္” တဲ့။ ဒီေနာက္စကားရဲ႕ အဓိပၸါယ္ဟာလဲ ဖြင့္ဆိုခ်င္သလို ဖြင့္ဆို ျပည့္၀ေနမွာပါ။ ဒါေပမဲ့ ဒီဘ၀မွာ ေနတတ္ေအာင္ ေနေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္ဟာ ေသတတ္ေအာင္ က်င့္ႀကံေနတာနဲ႔ အတူတူပဲလို႔ က်ေနာ္ကေတာ့ ယူဆတယ္။ အဲဒီေတာ့ ေနတတ္ေအာင္ ေနရင္ ဒီဘ၀မွာလဲ ေက်နပ္မယ္၊ ေနာင္ဘ၀ဆိုတာရွိေနရင္လည္း အဲဒီေနာင္ဘ၀မွာ လူေကာင္းနတ္ေကာင္းျဖစ္မွာ မလြဲဘူးဆိုတာ ယုံၾကည္ပါတယ္။ အေရးႀကီးဆံုးကေတာ့ “ေနတတ္ရင္ ေက်နပ္စရာပါပဲ”။