၂) သတၱ၀ါအစ ျဖစ္လာပံု
၃) ငါေသရင္ ဘာျဖစ္
သင္တန္းတတ္ရသည္႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ ကေတာ႔ ရုပ္ ခႏၶာသိဖို႔ တတ္တာ ျဖစ္ပါတယ္
၁) ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ မိတ္ဆက္
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ဆိုတာ - အေၾကာင္းကိုစြဲ၍ အက်ိဳးတရားျဖစ္ေပၚတာကို ေခၚပါတယ္။
၁။ အ၀ိဇၨာဆိုတာ - (သစၥာေလးပါး) မသိတာကို ေခၚပါတယ္။ (သိရမွာကိုမသိ၊ မသိရမွာကိုေတာ့
သိသည္။)
၂။ သခၤါရဆိုတာ - ျပဳလုပ္တာကို ေခၚပါတယ္။
၃။ ၀ိညာဏ္ဆိုတာ - (ပဋိသေႏၶ) စိတ္ကို ေခၚပါတယ္။
၄။ နာမ္႐ုပ္ဆိုတာ - သိတာက နာမ္ မသိတာက ႐ုပ္၊ သြားခ်င္တာက နာမ္ သြားတာက ႐ုပ္လို႕
ေခၚပါတယ္။
၅။ သဠာယတနဆိုတာ - အာယတနေျခာက္ပါးကို ေခၚပါတယ္။ (အာယတနေျခာက္ပါးဆိုတာ -
မ်က္စိ၊ နား၊ႏွာေခါင္း၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္၊ စိတ္တို႕ကို ေခၚပါတယ္။)
၆။ ဖႆဆိုတာ - ေတြ႕ထိတာ(ေပါင္းဆံုတာ)ကို ေခၚပါတယ္။
၇။ ေ၀ဒနာဆိုတာ - ခံစားတာကို ေခၚပါတယ္။
၈။ တဏွာဆိုတာ - လိုခ်င္ရခ်င္တာ(သာယာတပ္မက္တာ)ကို ေခၚပါတယ္။
၉။ ဥပါဒါန္ဆိုတာ - စြဲလမ္းတာကို ေခၚပါတယ္။
၁၀။ ကမၼဘ၀ဆိုတာ - ျပဳလုပ္အားထုတ္တာကို ေခၚပါတယ္။
(ဥပပတ္ၱိဘ၀ဆုိတာ - ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာတုိ႕ ျဖစ္ေပၚတာကို ေခၚပါတယ္။)
၁၁။ ဇာတိဆိုတာ - (ဘ၀သစ္၌ ပထမဦးဆံုးေသာ) ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာတို႕ ျဖစ္ေပၚတာကို ေခၚပါတယ္။
(ပဋိသေႏၶတည္ေနတာကို ေခၚပါတယ္။)
၁၂။ ဇရာ မရဏဆိုတာ - အို ေသတာကို ေခၚပါတယ္။
(ဇရာ ဆုိတာ - အုိမင္းရင့္ေရာ္တာကို ေခၚပါတယ္။
ဗ်ာဓိဆုိတာ - အနာေရာဂါ ႏွိပ္စက္တာကို ေခၚပါတယ္။
မရဏ ဆုိတာ - ေသေၾကပ်က္စီးတာကို ေခၚပါတယ္။
ေသာက ဆုိတာ - စိုးရိမ္တာကို ေခၚပါတယ္။
ပရိေဒ၀ ဆုိတာ - ငိုေႂကြးတာကို ေခၚပါတယ္။
ဒုကၡ ဆုိတာ- ကိုယ္ဆင္းရဲတာကို ေခၚပါတယ္။
ေဒါမနႆ ဆုိတာ - စိတ္ဆင္းရဲတာကို ေခၚပါတယ္။
ဥပါယာသ ဆုိတာ - စိတ္ႏွလံုး ျပင္းစြာ ပူေလာင္တာကို ေခၚပါတယ္။)
၁။ အ၀ိဇၨာဆိုတာ - (သစၥာေလးပါး) မသိတာကို ေခၚပါတယ္။ (သိရမွာကိုမသိ၊ မသိရမွာကိုေတာ့
သိသည္။)
၂။ သခၤါရဆိုတာ - ျပဳလုပ္တာကို ေခၚပါတယ္။
၃။ ၀ိညာဏ္ဆိုတာ - (ပဋိသေႏၶ) စိတ္ကို ေခၚပါတယ္။
၄။ နာမ္႐ုပ္ဆိုတာ - သိတာက နာမ္ မသိတာက ႐ုပ္၊ သြားခ်င္တာက နာမ္ သြားတာက ႐ုပ္လို႕
ေခၚပါတယ္။
၅။ သဠာယတနဆိုတာ - အာယတနေျခာက္ပါးကို ေခၚပါတယ္။ (အာယတနေျခာက္ပါးဆိုတာ -
မ်က္စိ၊ နား၊ႏွာေခါင္း၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္၊ စိတ္တို႕ကို ေခၚပါတယ္။)
၆။ ဖႆဆိုတာ - ေတြ႕ထိတာ(ေပါင္းဆံုတာ)ကို ေခၚပါတယ္။
၇။ ေ၀ဒနာဆိုတာ - ခံစားတာကို ေခၚပါတယ္။
၈။ တဏွာဆိုတာ - လိုခ်င္ရခ်င္တာ(သာယာတပ္မက္တာ)ကို ေခၚပါတယ္။
၉။ ဥပါဒါန္ဆိုတာ - စြဲလမ္းတာကို ေခၚပါတယ္။
၁၀။ ကမၼဘ၀ဆိုတာ - ျပဳလုပ္အားထုတ္တာကို ေခၚပါတယ္။
(ဥပပတ္ၱိဘ၀ဆုိတာ - ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာတုိ႕ ျဖစ္ေပၚတာကို ေခၚပါတယ္။)
၁၁။ ဇာတိဆိုတာ - (ဘ၀သစ္၌ ပထမဦးဆံုးေသာ) ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာတို႕ ျဖစ္ေပၚတာကို ေခၚပါတယ္။
(ပဋိသေႏၶတည္ေနတာကို ေခၚပါတယ္။)
၁၂။ ဇရာ မရဏဆိုတာ - အို ေသတာကို ေခၚပါတယ္။
(ဇရာ ဆုိတာ - အုိမင္းရင့္ေရာ္တာကို ေခၚပါတယ္။
ဗ်ာဓိဆုိတာ - အနာေရာဂါ ႏွိပ္စက္တာကို ေခၚပါတယ္။
မရဏ ဆုိတာ - ေသေၾကပ်က္စီးတာကို ေခၚပါတယ္။
ေသာက ဆုိတာ - စိုးရိမ္တာကို ေခၚပါတယ္။
ပရိေဒ၀ ဆုိတာ - ငိုေႂကြးတာကို ေခၚပါတယ္။
ဒုကၡ ဆုိတာ- ကိုယ္ဆင္းရဲတာကို ေခၚပါတယ္။
ေဒါမနႆ ဆုိတာ - စိတ္ဆင္းရဲတာကို ေခၚပါတယ္။
ဥပါယာသ ဆုိတာ - စိတ္ႏွလံုး ျပင္းစြာ ပူေလာင္တာကို ေခၚပါတယ္။)
- အ၀ိဇၨာ,သခၤါရာ အေၾကာင္းတရားမ်ားေၾကာင့္၊ ခႏၶာငါးပါး ႐ုပ္နာမ္တြယ္။
အ၀ိဇၨာ - မသိတာ
သခၤါရာ - အေၾကာင္း
မသိတဲ႔ အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင္႔ ခႏၶာငါးပါး ရေနတယ္
ခႏၶာငါးပါး ဆိုသည္မွာ
၁ ) ၀ိညာဏ္
၂) နာမ္ရုပ္
၃) သဌာယတန
၄) ဖသ
၅) ေ၀ဒနာ
မသိမႈေတြနဲ႔ ကံသံုပါး ( ကာယကံ ၊ ၀စီကံ ၊ မေနာကံ ) ေတြကို က်ဴးလြန္ေနၾကတယ္
သခၤါရ အေၾကာင္း ကံအေၾကာင္း သစၥာအေၾကာင္း မသိလို႔ ( ၀ိညာဏ္ ၊ နာမ္ရုပ္ ၊ သဌာယတန ၊ ဖသ ၊ ေ၀ဒနာ ) ရေနတယ္ ၊ အဲဒါကို ဘ၀ တရား ငါးပါး လို႔ေခၚတယ္
အ၀ိဇၨာ + တဏွာ က ဘ၀ ေတြကို ထပ္ ခါ ထပ္ခါ ဖန္တီးပီး သံသရာ ကို ထပ္ ခါ ထပ္ခါ လည္ေနေစေတာ႔တယ္
ကာမ ကုသိုလ္ေတြ ေၾကာင္႔ ကာမသုဂတိဘံု ( ၇ ) ဘံု ကို ရေစတယ္ - လူ႔ဘံု ၁ ဘံု + နတ္ဘုံ ၆ ဘံု
အကုသိုလ္ကံေၾကာင္႔ အပယ္ ( ၄ ) ဘံု
ကံ ဆိုသည္မွာ အက်ိဴးေပးတာ ျဖစ္တယ္ ၊ အက်ိဴး ေပးေအာင္ ကိေလသာ ေတြက ေဆာင္ရြက္ေနတယ္
ကိေလသာ ( ၁၀ ) ပါး ရိွပါတယ္
၁) ေလာဘ= လိုခ်င္တပ္မက္မႈ (ထုိထုိဘ၀ ထုိထုိအာရုံကုိ လုိလားတပ္မက္မႈသေဘာ)၊
၂) ေဒါသ= ၾကမ္းတမ္းျပစ္မွားမႈ (စိတ္ခက္ထန္ၾကမ္းတမ္းမႈသေဘာ၊ ဖ်က္ဆီးလုိမႈသေဘာ)၊
၃) ေမာဟ= အမွန္မသိျမင္ မိုက္မဲမႈ (အသိမွားမႈ၊အမွန္ကုိ မသိမႈသေဘာ)၊
၄) မာန= ေထာင္လႊားတတ္ႂကြမႈ (စိတ္ဓာတ္ တက္ၾကြ ၿမင့္ေမာက္မႈသေဘာ)၊
၅) ဒိ႒ိ= အထင္အျမင္ အယူအဆ လြဲမွားမႈ (သခၤရတရားတုိ႔ကုိ နိစၥ အတၱ သုခ သုဘဟု စဲြလမ္းယံုၾကည္ၿခင္း သေဘာ၊ အယူမွားၿခင္းသေဘာ)၊
၆) ဝိစိကိစၧာ= အမွန္မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ပဲ ယံုမွားမႈ (ရတနာ သုံးတန္ ကံ-ကံ၏အက်ိဴးတရားစသည္တုိ႔၌ သုိ႔ေလာ သုိ႔ေလာ ေတြးေတာ ယုံမွားၿခင္းသေဘာ)၊
၇) ထိန= ပ်င္းရိ ထိုင္းမိႈင္းေလးလံမႈ (စိတ္၏ ေလးလံ ထုိင္းမႈိင္းၿခင္းသေဘာ)၊
၈) ဥဒၶစၥ= မၿငိမ္မသက္ လႈပ္ရွားပ်ံ႕လြင့္မႈ (စိတ္ပ်ံ ႔လြင့္မႈသေဘာ)၊
၉) အဟိရိက= မေကာင္းမႈျပဳရန္ မရွက္မႈ (အကုသုိလ္တရား ဒုစရုိက္တရားတုိ႔မွ မရွက္ၿခင္းသေဘာ)၊
၁၀) အေနာတၱပၸ= မေကာင္းမႈျဖစ္မွာ မေၾကာက္မႈ (အကုသုိလ္တရား ဒုစရုိက္တရားတုိ႔မွ မေၾကာက္ၿခင္းသေဘာ)၊
ဟူ၍ အက်ဥ္းအားျဖင့္ ၁၀-ပါးရွိသည္
၂) ေဒါသ= ၾကမ္းတမ္းျပစ္မွားမႈ (စိတ္ခက္ထန္ၾကမ္းတမ္းမႈသေဘာ၊ ဖ်က္ဆီးလုိမႈသေဘာ)၊
၃) ေမာဟ= အမွန္မသိျမင္ မိုက္မဲမႈ (အသိမွားမႈ၊အမွန္ကုိ မသိမႈသေဘာ)၊
၄) မာန= ေထာင္လႊားတတ္ႂကြမႈ (စိတ္ဓာတ္ တက္ၾကြ ၿမင့္ေမာက္မႈသေဘာ)၊
၅) ဒိ႒ိ= အထင္အျမင္ အယူအဆ လြဲမွားမႈ (သခၤရတရားတုိ႔ကုိ နိစၥ အတၱ သုခ သုဘဟု စဲြလမ္းယံုၾကည္ၿခင္း သေဘာ၊ အယူမွားၿခင္းသေဘာ)၊
၆) ဝိစိကိစၧာ= အမွန္မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ပဲ ယံုမွားမႈ (ရတနာ သုံးတန္ ကံ-ကံ၏အက်ိဴးတရားစသည္တုိ႔၌ သုိ႔ေလာ သုိ႔ေလာ ေတြးေတာ ယုံမွားၿခင္းသေဘာ)၊
၇) ထိန= ပ်င္းရိ ထိုင္းမိႈင္းေလးလံမႈ (စိတ္၏ ေလးလံ ထုိင္းမႈိင္းၿခင္းသေဘာ)၊
၈) ဥဒၶစၥ= မၿငိမ္မသက္ လႈပ္ရွားပ်ံ႕လြင့္မႈ (စိတ္ပ်ံ ႔လြင့္မႈသေဘာ)၊
၉) အဟိရိက= မေကာင္းမႈျပဳရန္ မရွက္မႈ (အကုသုိလ္တရား ဒုစရုိက္တရားတုိ႔မွ မရွက္ၿခင္းသေဘာ)၊
၁၀) အေနာတၱပၸ= မေကာင္းမႈျဖစ္မွာ မေၾကာက္မႈ (အကုသုိလ္တရား ဒုစရုိက္တရားတုိ႔မွ မေၾကာက္ၿခင္းသေဘာ)၊
ဟူ၍ အက်ဥ္းအားျဖင့္ ၁၀-ပါးရွိသည္
ကိေလသာဟာ အာရံု ငါး ပါးေၾကာင္႔ ျဖစ္လာရတယ္
အာရံု ငါးပါး ဆိုသည္မွာ
၁) အဆင္း
၂) အသံ
၃) အနံ႔
၄) အရသာ
၅) အေတြ ႔ တို႔ျဖစ္ပါတယ္
နိဗၺန္ကို ျမင္ရန္ ဒုကၡ က သစၥာထိုက္တဲ႔ ဒုကၡ ၃ ပါး
ဣဒံ ေခါပန ဘိကၡေဝ ဒုကၡံ အရိယ သစၥံ၊
ဇာတိပိဒုကၡာ၊ ဇရာပိဒုကၡာ၊
ဗ်ာဒိပိဒုေကၡာ၊ မရဏမၸိဒုကၡံ၊
အပၸိေယဟိ သမၸေယာေဂါ ဒုေကၡာ၊
ပိေယဟိ ဝိပၸေယာေဂါ ဒုေကၡာ၊
ယမၸိစၧံ နလမ႓တိ တမၸိဒုကၡံ၊
သံ ခိေတၱန ပၪၥဳပါဒါနကၡႏၶာ ဒုကၡာ။
ဒုကၡ ရ ပါးက ေတာမထြက္ကတည္းက ဘုရားသိတဲ႔ ဒုကၡ
ဒုကၡ က်န္ ၃ ပါး က ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ က စတယ္
ျမတ္စြာဘုရားက ေျပာထားခဲ႔ပါတယ္
လူမိုက္တို႔သြားရာလမ္း ( ဒုကၥၡကၥၡၡႏၶၶသ သမုသေယာ )
အ၀ိဇၨာ ေၾကာင္႔ သခၤါရ ျဖစ္တယ္ ၊ သခၤါရ ေၾကာင္႔ ၀ိညာဏ္ျဖစ္တယ္ ၊ ၀ိညာဏ္ေၾကာင္႔ နာမ္ရုပ္ျဖစ္တယ္ ၊ နာမ္ရုပ္ေၾကာင္႔ သဌာယတနျဖစ္တယ္ သဌာယတနေၾကာင္႔ ဖသျဖစ္တယ္ ၊ ဖသေၾကာင္႔ ေ၀ဒနာျဖစ္တယ္ ၊ ေ၀ဒနာေၾကာင္႔ တဏွာျဖစ္တယ္ ၊ တဏွာေၾကာင္႔ ဥပါဒါန္ျဖစ္တယ္ ၊ ဥပါဒါန္ေၾကာင္႔ ဘ၀ ( ဥပပတၲိဘ၀ ႏွင္႔ ကမၶၶၼဘ၀ ) ျဖစ္တယ္ ၊ ဇာတိေၾကာင္႔ ဇရာ မရဏျဖစ္ပါတယ္
ဘ၀ ၂ မ်ိဴး ရိွတယ္
၁) ကမၶၶၼဘ၀ ( ကံ + ျဖစ္တယ္ ) - ဇာတိျဖစ္တယ္
၂) ဥပပတၲိဘ၀ ( ပဋိသေႏၶ + ျဖစ္တယ္ ) - ဇာတိ ျဖစ္တယ္ - ပဋိသေႏၶ ဟာ ဇာတိ နဲ႔ တူတယ္
ပဋိသေႏၶ ( ၄ ) မ်ိဴး ရိွတယ္
၁) သံေသဒဇ - အညီွအေဟာက္က ျဖစ္တ
၂) ၾသပပါတိက - ဘြားကနဲေပၚ နတ္ တို႔ ghost တို႔
၃)အဏၭဇ - ဥကေနျဖစ္္
၄)ဇလာဗူဇ - မိခင္၀မ္းကျဖစ္
လက္ရိွျဖစ္ေနတာအားလံုး သည္ ဇာတိ ၊ ဘယ္ကစျဖစ္သလဲ ပဋိသေႏၶ ျဖစ္တယ္
ျဖစ္တာရယ္ ၊ ကပ္ျဖစ္တာ မတူဘူး
ကပ္ျဖစ္တာက - ဥပပတၲိဘ၀
ရုပ္ေတြျဖစ္ေနတာ နာမ္ေနျဖစ္ေနတာ ျဖစ္ေနတာအားလံုးက ဇာတိ
ဇာတိေၾကာင္႔ ဇရာ ၊ မရဏ က အျမဲ ျဖစ္တယ္
ဇာတိေၾကာင္႔ သာက ၊ ပရိေဒ၀ ၊ ဒုကၡ ေဒါမနသ တို႔က အျမဲမျဖစ္ဘူူး ျဖစ္ပါတယ္ ( ရဟႏၱာ ၊ အနာဂမ္ ၊ ျမတ္စြာဘုရား ) တို႔မွာ မျဖစ္ဘူး
ဒါေတြအားလံုးဟာ ဒုကၡ အစုေတြျဖစ္ေနပါတယ္ ၊ အ၀ိဇၨာ လမ္းအတိုင္းသြားေနရင္ မိုက္တဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ေတြျဖစ္ပါတယ္
လူလိမၼာတို႔ သြားရာလမ္း
အ၀ိဇၨာ ခ်ဳပ္လို႔ တဏွာသခၤါရ ခ်ဴပ္ပါသည္ ၊ သခၤါရ ခ်ဴပ္လို႔ ၀ိညာဏ္ခ်ဴပ္ပါသည္ ၊ ၀ိညာဏ္ခ်ဴပ္လို႔ နာမ္ရုပ္ခ်ဴပ္ပါသည္ ၊ နာမ္ရုပ္ခ်ဴပ္လို႔ သဌာယတန ခ်ဴပ္ပါသည္ ၊ သဌာယတနခ်ဴပ္လို႔ ဖသခ်ဴပ္ပါသည္ ၊ ဖသခ်ဴပ္လို႔ ေ၀ဒနာခ်ဴပ္ပါသည္ ၊ ေ၀ဒနာ ခ်ဴပ္လို႔ တဏွာခ်ဴပ္ပါသည္ ၊ တဏွာခ်ဴပ္လို႔ ဥပါဒါန္ခ်ဳပ္ပါသည္ ၊ ဥပါဒါန္ခ်ဴပ္လို႔ ဘ၀ခ်ဴပ္ပါသည္ ၊ ဘ၀ခ်ဴပ္လို႔ ဇာတိခ်ဳပ္ပါသည္ ၊ ဇာတိခ်ဳပ္လို႔ ဇရာ မရဏခ်ဴပ္ပါသည္ ၊ ဇ၇ာ မရဏခ်ဴပ္လို႔ သာက ၊ ပရိေဒ၀ ၊ ဒုကၡ ေဒါမနတို႔ ခ်ဴပ္ပါသည္
ဒီတရား အားလံုးသည္ ဒုကၡတို႔၏ ခ်ဴပ္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္
အ၀ိဇၨာ - န + ၀ိဇၨာ ( မဟုတ္ + သိတာ )
သိတာ မဟုတ္တာ ဆိုတာ မဟုတ္တာေတြ သိေနတာ
မသိဘူး - ဘာေတြ မသိတာလဲ - အမွန္တရားေတြမသိတာ
မဟုတ္တာေတြသိေနတာ - အမွားေတြသိေနတယ္
အမွန္ဆိုတာ သမၼာ/သစၥာ
အမွားဆိုတာ မိစ ၦာ
အ၀ိဇၨာ ဆိုတာ အမွန္မသိ အမွားသိေနတာ
အမွန္က ဓမၼ
အမွားက ေလာက
ဓမၼ ဆိုတာ သဘာ၀
ေလာကဆိုတာ ျဖစ္ပ်က္ေနေသာ အရာအားလံုး
သဘာ၀ဆိုတဲ႔ ဓမၼ က === ရုပ္ နာမ္ သေဘာတရား
အဲ ရုပ္ နာမ္မသိတာ အ၀ိဇၨာ
သိေနတာက လူ နတ္ ပုဂၢိဳလ္ လို႔သိေနတာ အဲဒါက အမွား ၊ အမွားကို သိတာက အ၀ိဇၨာေတြ
သခၤါရ = သံ + ခါရ = ေကာင္းစြာ + ျပဳလုပ္ေနတာ
ေကာင္းစြာျပဳလုပ္ေနတာ ၊ အမွားေတြသိပီး အ၀ိဇၨာ ေတြကို ေကာင္းစြာျပလုပ္ေနတယ္
အ၀ိဇၨာ ပစၥယာ သခၤါရ - လူမိုက္တို႔ သြားရာလမ္း
လုပ္ေနတဲ႔ ကုသိုလ္ေတြက နဗၺါန္လိုခ်င္လို႔ ၊ ဒါေပမယ္႔ ရုပ္ နာမ္ေတြ ကလုပ္ေနတယ္ဆိုတာ မသိပဲ ငါလုပ္တယ္ဆိုပီးသိေနတာ ၊ ပုဂၢိဳလ္ သတၲါ၀ါ ငါလုပ္တယ္ဆိုတဲ႔ အျမင္မွားနဲ႔ လုပ္မိလို႔ ခႏၶာ ငါးပါး ရလာတယ္ ၊ သခၤါရေၾကာင္႔ ရတယ္ ၊ ဘယ္လို သခၤါရလဲ ၊ သိတဲ႔ အသိမွားခဲ႔လို႔ ခႏၶာ ရခဲ႔တယ္ ၊ လူမိုက္ျဖစ္လာတယ္
အ၀ိဇၨာ က မွားတာ
သခၤါရ က သြားတာ
၀ိညာဏ္ က ေရာက္တာ
အႏုသရ ( ရ ) ပါးရိွတယ္
၁) ဒိဌိ
၂) ၀ိစီ
၃)ကာမရာဂ- တဏွာ
၄)မဋိကာ - ေဒါသ
၅)ဘ၀ရာဂါ
၆)မာန
၇)အ၀ိဇၨာ -ေမာဟ
**** ေသာတပန္ က ၁ + ၂ ကို ပယ္ --> အပယ္ ၄ ပါးမေရာက္ဘူး သုဂတိဘံု ၇ ဘံု သြားတယ္
**** အနာဂမ္က ၃+၄ ကို ပယ္ ---> ရူပါဘံု
**** အရဟတၲက ၅+၆+၇ ကိုပယ္ ---> နိဗၺာန္
သခၤါရမွာ ကံတမ်ိဴးပဲ အက်ိဴးေပးတယ္ - အဲဒါက ပဋိသေႏၶ အက်ိဴးေပးတဲ႔ ကံပဲျဖစ္တယ္
ကမၶၶၼဘ၀ က ကံ ေလးမ်ိဴး အက်ိဴးေပးတယ္
ကာမကုသိုလ္ကံ ( ၁၀ ) ပါး
၁) ဒါန
၂) သီလ
၃) ဘာ၀နာ
၄) ေ၀ယ်ာ၀စၥ
၅) ပတၲိဒါန
၆) ပတၲာနာဒါန
၇) ဓမၼသာ၀နာဒါန
၈) ဓမၼေဒသနာဒါန
၉) ဒိဌိဇ ကမၼ
၁၀) အပစာယန
ဒီကုသိုလ္ကံေတြက မွန္ပါတယ္ ဒါေပမယ္႔ အ၀ိဇၨာ ေတြနဲ႔ ျပဳေနၾကတယ္ ၊ အဲေတာ႔ ဒိဌိ + တဏွာ ေတြနဲ႔ ေပါင္းပီး ခႏၺၶာ ငါးပါးပဲ ရေနတယ္ ၊ ခႏၺၶာ ငါးပါးရေတာ႔ ဘ၀ မခ်ဴပ္ႏိုင္ေတာ႔ဘူး သံသရာပဲ ထပ္တလဲလဲ လည္ေနပါေတာ႔တယ္
သံသရာလည္ပံု / ျပတ္ပံု
မူလႏွစ္ျဖာ ၊ သစၥာႏွစ္ခု ၊ ေလးခု အလႊာ ၊ အဂၤါ တစ္ဆယ္႔ႏွစ္ပါး ၊ တရားကိုယ္မ်ားႏွင္႔ ၊ သံုးပါးအစပ္ ၊ ႏွစ္ရပ္မူလ ၊ ၀ဋ္သံုး၀ ႏွင္႔ ကာလသံုးျဖာ ၊ ျခင္းရာ ႏွစ္ဆယ္ ၊ ဒီ ရွစ္သြယ္ကို အလြယ္က်က္မွတ္ သိေစအပ္သည္ သံသရာမွ လြတ္ေၾကာင္းတည္း
၁။ မူလႏွစ္ျဖာ ----- အ၀ိဇၨာႏွင့္ တဏွာ။
၂။ သစၥာႏွစ္ခု ----- သမုဒယသစၥာ - ဒုကၡသစၥာ။ သမုဒယသစၥာ - ဒုကၡသစၥာ။
၃။ ေလးခုအလႊာ ----- အတိတ္အေၾကာင္းတလႊာ၊ ပစၥဳပၸန္အက်ိဳးတလႊာ။ ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္းတလႊာ၊ အနာဂတ္အက်ိဳးတလႊာ။
၄။ အဂၤါတစ္ဆယ့္ႏွစ္ပါး ----- အ၀ိဇၨာ , သခၤါရ , ၀ိညာဏ္, နာမ္ရုပ္ , သဠာယတန ,ဖႆ, ေ၀ဒနာ, တဏွာ, ဥပါဒါန္ , ကမၸဘသ, ဇာတိ , ဇရာ မရဏ။
၅။ သုံးပါးအစပ္ ----- သခၤါရ ႏွင့္ ၀ိညာဏ္တစပ္ ၊ ေ၀ဒနာႏွင့္ တဏွာတစပ္ ၊ ကမၼဘ၀ႏွင့္ ဇာတိတစပ္။
၆။ ၀ဋ္သုံး၀ႏွင့္
ကိေလသ၀ဋ္ (၃)ပါး ----- အ၀ိဇၨာ , တဏွာ , ဥပါဒါန္
ကမၼ၀ဋ္ (၂)ပါး ----- သခၤါရႏွင့္ ကမၼဘ၀
၀ိပါက၀ဋ္ (၈)ပါး ------ ၀ိညာဏ္, နာမ္ရုပ္ , သဠာယတန ,ဖႆ, ေ၀ဒနာ, တဏွာ, ဥပါဒါန္ , ကမၸဘ၀
၇။ ကာလသုံးျဖာ
လြန္ေလျပီးေသာ အတိတ္ကာလ - အ၀ိဇၨာ , သခၤါရ
ယခုျဖစ္ဆဲ ပစၥဳပၸန္ ကာလ ----- ၀ိညာဏ္, နာမ္ရုပ္, >>သဠာယတန ,ဖႆ, ေ၀ဒနာ, တဏွာ, ဥပါဒါန္ , ကမၼဘ၀
ေနာင္ျဖစ္လတၱံ႕ အနာဂတ္ကာလ ----- ဇာတိ , ဇရာမရဏ။
၈။ ျခင္းရာႏွစ္ဆယ္ ----- အတိတ္အေၾကာင္းျခင္းရာ ငါးပါး- အ၀ိဇၨာ , သခၤါရ , တဏွာ, ဥပါဒါန္ , ဘ၀
ကံစိ၀ံ တံသရီရံ - ဇိ၀ နဲ႔ သရီရ တူ
ဇိ၀အညံ သရိရ - ဇီ၀ နဲ႔ သရီရ မတူ
ဇီ၀ နဲ႔ သရီရ တူရင္ ခႏၥၶာျပတ္ ဇီ၀ ျပတ္
ဇီ၀ ဆိုတာ အသက္လိပ္ျပာ
သရီရ ဆိုတာ ခႏၥၶာကိုယ္ၾကီး
ဘ၀မွာ အေရးပါတာက ၀ိညာဏ္ နာမ္ရုပ္
အဲဒါေတြ ရွင္သန္ေအာင္လုပ္တာက သဌာယတန ဖသ ေ၀ဒနာ
ခံစားတာက ေ၀ဒနာ အာရံုကို ခံစားတယ္ ဒြါရကို ေတာင္းဆိုတယ္
ဒြါရက အဲလိုနဲ႔ အျမဲလိုအပ္ခ်က္ေတြ မ်ားေနတယ္
အဲ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ကံ စိတ္ ဥတု အဟာရက ျဖည္႔ေပးရတယ္
ျဖည္႔ေပးရေတာ႔ ဘ၀ တုိးတတ္ရာ တိုးတတ္ေၾကာင္းကို ကံက ျဖည္႔ဆည္းေပးေနတယ္
ကံမွာ ကုသိုလ္ကံ ႏွင္႔ အကုသိုလ္ကံ ဆိုပီး ရိွေနမယ္
ေကာင္းတဲ႔ အက်ိဴးေပးလိုခ်င္ရင္ ကုသိုလ္ကံကိုပဲ ေျမာင္းသြယ္ပါ
အကုသိုလ္ကံမေရာက္ေအာင္ အကာအကြယ္ ေပးထားပါ
အဲလိုေနမွ ေကာင္းတဲ႔ ကုသိုလ္ကံအက်ိဴးေပးေတြျဖစ္ေနမယ္
ေနာက္တစ္ခုက စိတ္နဲ႔ ေထာက္ပံ႔ရမယ္ - ပတ္၀န္းက်င္က ကိုယ္႔ကို တံု႔ ျပန္ေစခ်င္တဲ႔ အတုိင္း စိတ္နဲ႔ ေထာက္ပံ ႔ပါ
ဒြါရ ဆိုတဲ႔ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ကံ စိတ္ ဥတု အဟာရေတြ နဲ႔ ျဖည္႔ေပးရတယ္
ေ၀ဒနာကို တဏွာမျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လိုထိန္းခ်ဴပ္မလဲ
အ၀ိဇၨာ၊တဏွာ၊ဒိဌိ မပါေအာင္ ကံေတြျပဳရမယ္
အဲတရားေတြမျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ရမယ္
မ်က္စိ ၊ အဆင္း ၊ ျမင္စိတ္ ၊ ဖသ ၊ ေ၀ဒနာ ငါးမ်ိဴးကုိ သေဘာက်တာက တဏွာ
ခႏၺၶာ ငါးပါးေၾကာင္႔ တဏွာေတြျဖစ္မယ္
ခႏၺၶာ ငါးပါးဟာ မေနာ မွာလာေပၚမယ္
အျပတ္ကို ေကာင္းတယ္ ထင္ပီး သာယာတာ အဲတဏွာက အမွန္မသိလို႔ သာယာတယ္ ၊ ခႏၺၶာ ငါးပါး ျပတ္တာ မသိလို႔ သာယာတယ္ ၊ သာယာက်ိဴးမနပ္ဘူး
အမွန္အတိုင္း မေနာ က အမွန္အတိုင္းသတင္းပို႔ရင္ ညဏ္ ေပၚလာတယ္ ( သတိ . သမာဓိ ) ေတြေပၚလာတယ္
အဲလိုသိမွ တဏွာေပၚမယ္႔အစား ညဏ္ေပၚလာတယ္
*** ညဏ္ေလးႏွင္႔ ထိန္းခ်ဴပ္ပါ ****
အတိတ္တဏွာကို သတ္လို႔မရဘူး - ခ်ဴပ္ပီးသြားလို႔
အနာဂတ္တဏွာကို သတ္လို႔မရဘူး - မေပၚေသးလို႔
လက္ရိွတဏွာကို သတ္လို႔မရဘူး - ညဏ္ေပၚလို႔ တဏွာမေပၚဘူး
တဏွာကို သတ္သည္ ဆိုရာ၀ယ္ ေပၚလာမယ္႔ တဏွာကို ညဏ္ျဖင္႔သတ္ျခင္းမည္၏
လက္ေတြ႔မွာေတာ႔ ညဏ္ျဖစ္ေအာင္ ခႏၺၶာ ငါးပါးသိမွ ျဖစ္မယ္ ( သတိပဌာန္ကိန္းပါ )
ခႏၺၶာ ငါးပါးသိမွ - ညဏ္
ခႏၺၶာ ငါးပါးမသိရင္ - အ၀ိဇၨာ ( မသိတာ ) ၊ ထင္တာက တဏွာ ၊ လူပုဂိုလ္က ဒိဌိ
၄) အရသာ
၅) အေတြ ႔ တို႔ျဖစ္ပါတယ္
နိဗၺန္ကို ျမင္ရန္ ဒုကၡ က သစၥာထိုက္တဲ႔ ဒုကၡ ၃ ပါး
ဣဒံ ေခါပန ဘိကၡေဝ ဒုကၡံ အရိယ သစၥံ၊
ဇာတိပိဒုကၡာ၊ ဇရာပိဒုကၡာ၊
ဗ်ာဒိပိဒုေကၡာ၊ မရဏမၸိဒုကၡံ၊
အပၸိေယဟိ သမၸေယာေဂါ ဒုေကၡာ၊
ပိေယဟိ ဝိပၸေယာေဂါ ဒုေကၡာ၊
ယမၸိစၧံ နလမ႓တိ တမၸိဒုကၡံ၊
သံ ခိေတၱန ပၪၥဳပါဒါနကၡႏၶာ ဒုကၡာ။
ဒုကၡ ရ ပါးက ေတာမထြက္ကတည္းက ဘုရားသိတဲ႔ ဒုကၡ
ဒုကၡ က်န္ ၃ ပါး က ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ က စတယ္
ျမတ္စြာဘုရားက ေျပာထားခဲ႔ပါတယ္
လူမိုက္တို႔သြားရာလမ္း ( ဒုကၥၡကၥၡၡႏၶၶသ သမုသေယာ )
အ၀ိဇၨာ ေၾကာင္႔ သခၤါရ ျဖစ္တယ္ ၊ သခၤါရ ေၾကာင္႔ ၀ိညာဏ္ျဖစ္တယ္ ၊ ၀ိညာဏ္ေၾကာင္႔ နာမ္ရုပ္ျဖစ္တယ္ ၊ နာမ္ရုပ္ေၾကာင္႔ သဌာယတနျဖစ္တယ္ သဌာယတနေၾကာင္႔ ဖသျဖစ္တယ္ ၊ ဖသေၾကာင္႔ ေ၀ဒနာျဖစ္တယ္ ၊ ေ၀ဒနာေၾကာင္႔ တဏွာျဖစ္တယ္ ၊ တဏွာေၾကာင္႔ ဥပါဒါန္ျဖစ္တယ္ ၊ ဥပါဒါန္ေၾကာင္႔ ဘ၀ ( ဥပပတၲိဘ၀ ႏွင္႔ ကမၶၶၼဘ၀ ) ျဖစ္တယ္ ၊ ဇာတိေၾကာင္႔ ဇရာ မရဏျဖစ္ပါတယ္
ဘ၀ ၂ မ်ိဴး ရိွတယ္
၁) ကမၶၶၼဘ၀ ( ကံ + ျဖစ္တယ္ ) - ဇာတိျဖစ္တယ္
၂) ဥပပတၲိဘ၀ ( ပဋိသေႏၶ + ျဖစ္တယ္ ) - ဇာတိ ျဖစ္တယ္ - ပဋိသေႏၶ ဟာ ဇာတိ နဲ႔ တူတယ္
ပဋိသေႏၶ ( ၄ ) မ်ိဴး ရိွတယ္
၁) သံေသဒဇ - အညီွအေဟာက္က ျဖစ္တ
၂) ၾသပပါတိက - ဘြားကနဲေပၚ နတ္ တို႔ ghost တို႔
၃)အဏၭဇ - ဥကေနျဖစ္္
၄)ဇလာဗူဇ - မိခင္၀မ္းကျဖစ္
လက္ရိွျဖစ္ေနတာအားလံုး သည္ ဇာတိ ၊ ဘယ္ကစျဖစ္သလဲ ပဋိသေႏၶ ျဖစ္တယ္
ျဖစ္တာရယ္ ၊ ကပ္ျဖစ္တာ မတူဘူး
ကပ္ျဖစ္တာက - ဥပပတၲိဘ၀
ရုပ္ေတြျဖစ္ေနတာ နာမ္ေနျဖစ္ေနတာ ျဖစ္ေနတာအားလံုးက ဇာတိ
ဇာတိေၾကာင္႔ ဇရာ ၊ မရဏ က အျမဲ ျဖစ္တယ္
ဇာတိေၾကာင္႔ သာက ၊ ပရိေဒ၀ ၊ ဒုကၡ ေဒါမနသ တို႔က အျမဲမျဖစ္ဘူူး ျဖစ္ပါတယ္ ( ရဟႏၱာ ၊ အနာဂမ္ ၊ ျမတ္စြာဘုရား ) တို႔မွာ မျဖစ္ဘူး
ဒါေတြအားလံုးဟာ ဒုကၡ အစုေတြျဖစ္ေနပါတယ္ ၊ အ၀ိဇၨာ လမ္းအတိုင္းသြားေနရင္ မိုက္တဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ေတြျဖစ္ပါတယ္
လူလိမၼာတို႔ သြားရာလမ္း
အ၀ိဇၨာ ခ်ဳပ္လို႔ တဏွာသခၤါရ ခ်ဴပ္ပါသည္ ၊ သခၤါရ ခ်ဴပ္လို႔ ၀ိညာဏ္ခ်ဴပ္ပါသည္ ၊ ၀ိညာဏ္ခ်ဴပ္လို႔ နာမ္ရုပ္ခ်ဴပ္ပါသည္ ၊ နာမ္ရုပ္ခ်ဴပ္လို႔ သဌာယတန ခ်ဴပ္ပါသည္ ၊ သဌာယတနခ်ဴပ္လို႔ ဖသခ်ဴပ္ပါသည္ ၊ ဖသခ်ဴပ္လို႔ ေ၀ဒနာခ်ဴပ္ပါသည္ ၊ ေ၀ဒနာ ခ်ဴပ္လို႔ တဏွာခ်ဴပ္ပါသည္ ၊ တဏွာခ်ဴပ္လို႔ ဥပါဒါန္ခ်ဳပ္ပါသည္ ၊ ဥပါဒါန္ခ်ဴပ္လို႔ ဘ၀ခ်ဴပ္ပါသည္ ၊ ဘ၀ခ်ဴပ္လို႔ ဇာတိခ်ဳပ္ပါသည္ ၊ ဇာတိခ်ဳပ္လို႔ ဇရာ မရဏခ်ဴပ္ပါသည္ ၊ ဇ၇ာ မရဏခ်ဴပ္လို႔ သာက ၊ ပရိေဒ၀ ၊ ဒုကၡ ေဒါမနတို႔ ခ်ဴပ္ပါသည္
ဒီတရား အားလံုးသည္ ဒုကၡတို႔၏ ခ်ဴပ္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္
အ၀ိဇၨာ - န + ၀ိဇၨာ ( မဟုတ္ + သိတာ )
သိတာ မဟုတ္တာ ဆိုတာ မဟုတ္တာေတြ သိေနတာ
မသိဘူး - ဘာေတြ မသိတာလဲ - အမွန္တရားေတြမသိတာ
မဟုတ္တာေတြသိေနတာ - အမွားေတြသိေနတယ္
အမွန္ဆိုတာ သမၼာ/သစၥာ
အမွားဆိုတာ မိစ ၦာ
အ၀ိဇၨာ ဆိုတာ အမွန္မသိ အမွားသိေနတာ
အမွန္က ဓမၼ
အမွားက ေလာက
ဓမၼ ဆိုတာ သဘာ၀
ေလာကဆိုတာ ျဖစ္ပ်က္ေနေသာ အရာအားလံုး
သဘာ၀ဆိုတဲ႔ ဓမၼ က === ရုပ္ နာမ္ သေဘာတရား
အဲ ရုပ္ နာမ္မသိတာ အ၀ိဇၨာ
သိေနတာက လူ နတ္ ပုဂၢိဳလ္ လို႔သိေနတာ အဲဒါက အမွား ၊ အမွားကို သိတာက အ၀ိဇၨာေတြ
သခၤါရ = သံ + ခါရ = ေကာင္းစြာ + ျပဳလုပ္ေနတာ
ေကာင္းစြာျပဳလုပ္ေနတာ ၊ အမွားေတြသိပီး အ၀ိဇၨာ ေတြကို ေကာင္းစြာျပလုပ္ေနတယ္
အ၀ိဇၨာ ပစၥယာ သခၤါရ - လူမိုက္တို႔ သြားရာလမ္း
လုပ္ေနတဲ႔ ကုသိုလ္ေတြက နဗၺါန္လိုခ်င္လို႔ ၊ ဒါေပမယ္႔ ရုပ္ နာမ္ေတြ ကလုပ္ေနတယ္ဆိုတာ မသိပဲ ငါလုပ္တယ္ဆိုပီးသိေနတာ ၊ ပုဂၢိဳလ္ သတၲါ၀ါ ငါလုပ္တယ္ဆိုတဲ႔ အျမင္မွားနဲ႔ လုပ္မိလို႔ ခႏၶာ ငါးပါး ရလာတယ္ ၊ သခၤါရေၾကာင္႔ ရတယ္ ၊ ဘယ္လို သခၤါရလဲ ၊ သိတဲ႔ အသိမွားခဲ႔လို႔ ခႏၶာ ရခဲ႔တယ္ ၊ လူမိုက္ျဖစ္လာတယ္
အ၀ိဇၨာ က မွားတာ
သခၤါရ က သြားတာ
၀ိညာဏ္ က ေရာက္တာ
အႏုသရ ( ရ ) ပါးရိွတယ္
၁) ဒိဌိ
၂) ၀ိစီ
၃)ကာမရာဂ- တဏွာ
၄)မဋိကာ - ေဒါသ
၅)ဘ၀ရာဂါ
၆)မာန
၇)အ၀ိဇၨာ -ေမာဟ
**** ေသာတပန္ က ၁ + ၂ ကို ပယ္ --> အပယ္ ၄ ပါးမေရာက္ဘူး သုဂတိဘံု ၇ ဘံု သြားတယ္
**** အနာဂမ္က ၃+၄ ကို ပယ္ ---> ရူပါဘံု
**** အရဟတၲက ၅+၆+၇ ကိုပယ္ ---> နိဗၺာန္
သခၤါရမွာ ကံတမ်ိဴးပဲ အက်ိဴးေပးတယ္ - အဲဒါက ပဋိသေႏၶ အက်ိဴးေပးတဲ႔ ကံပဲျဖစ္တယ္
ကမၶၶၼဘ၀ က ကံ ေလးမ်ိဴး အက်ိဴးေပးတယ္
ကာမကုသိုလ္ကံ ( ၁၀ ) ပါး
၁) ဒါန
၂) သီလ
၃) ဘာ၀နာ
၄) ေ၀ယ်ာ၀စၥ
၅) ပတၲိဒါန
၆) ပတၲာနာဒါန
၇) ဓမၼသာ၀နာဒါန
၈) ဓမၼေဒသနာဒါန
၉) ဒိဌိဇ ကမၼ
၁၀) အပစာယန
ဒီကုသိုလ္ကံေတြက မွန္ပါတယ္ ဒါေပမယ္႔ အ၀ိဇၨာ ေတြနဲ႔ ျပဳေနၾကတယ္ ၊ အဲေတာ႔ ဒိဌိ + တဏွာ ေတြနဲ႔ ေပါင္းပီး ခႏၺၶာ ငါးပါးပဲ ရေနတယ္ ၊ ခႏၺၶာ ငါးပါးရေတာ႔ ဘ၀ မခ်ဴပ္ႏိုင္ေတာ႔ဘူး သံသရာပဲ ထပ္တလဲလဲ လည္ေနပါေတာ႔တယ္
သံသရာလည္ပံု / ျပတ္ပံု
မူလႏွစ္ျဖာ ၊ သစၥာႏွစ္ခု ၊ ေလးခု အလႊာ ၊ အဂၤါ တစ္ဆယ္႔ႏွစ္ပါး ၊ တရားကိုယ္မ်ားႏွင္႔ ၊ သံုးပါးအစပ္ ၊ ႏွစ္ရပ္မူလ ၊ ၀ဋ္သံုး၀ ႏွင္႔ ကာလသံုးျဖာ ၊ ျခင္းရာ ႏွစ္ဆယ္ ၊ ဒီ ရွစ္သြယ္ကို အလြယ္က်က္မွတ္ သိေစအပ္သည္ သံသရာမွ လြတ္ေၾကာင္းတည္း
၂။ သစၥာႏွစ္ခု ----- သမုဒယသစၥာ - ဒုကၡသစၥာ။ သမုဒယသစၥာ - ဒုကၡသစၥာ။
၃။ ေလးခုအလႊာ ----- အတိတ္အေၾကာင္းတလႊာ၊ ပစၥဳပၸန္အက်ိဳးတလႊာ။ ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္းတလႊာ၊ အနာဂတ္အက်ိဳးတလႊာ။
၄။ အဂၤါတစ္ဆယ့္ႏွစ္ပါး ----- အ၀ိဇၨာ , သခၤါရ , ၀ိညာဏ္, နာမ္ရုပ္ , သဠာယတန ,ဖႆ, ေ၀ဒနာ, တဏွာ, ဥပါဒါန္ , ကမၸဘသ, ဇာတိ , ဇရာ မရဏ။
၅။ သုံးပါးအစပ္ ----- သခၤါရ ႏွင့္ ၀ိညာဏ္တစပ္ ၊ ေ၀ဒနာႏွင့္ တဏွာတစပ္ ၊ ကမၼဘ၀ႏွင့္ ဇာတိတစပ္။
၆။ ၀ဋ္သုံး၀ႏွင့္
ကိေလသ၀ဋ္ (၃)ပါး ----- အ၀ိဇၨာ , တဏွာ , ဥပါဒါန္
ကမၼ၀ဋ္ (၂)ပါး ----- သခၤါရႏွင့္ ကမၼဘ၀
၀ိပါက၀ဋ္ (၈)ပါး ------ ၀ိညာဏ္, နာမ္ရုပ္ , သဠာယတန ,ဖႆ, ေ၀ဒနာ, တဏွာ, ဥပါဒါန္ , ကမၸဘ၀
၇။ ကာလသုံးျဖာ
လြန္ေလျပီးေသာ အတိတ္ကာလ - အ၀ိဇၨာ , သခၤါရ
ယခုျဖစ္ဆဲ ပစၥဳပၸန္ ကာလ ----- ၀ိညာဏ္, နာမ္ရုပ္, >>သဠာယတန ,ဖႆ, ေ၀ဒနာ, တဏွာ, ဥပါဒါန္ , ကမၼဘ၀
ေနာင္ျဖစ္လတၱံ႕ အနာဂတ္ကာလ ----- ဇာတိ , ဇရာမရဏ။
၈။ ျခင္းရာႏွစ္ဆယ္ ----- အတိတ္အေၾကာင္းျခင္းရာ ငါးပါး- အ၀ိဇၨာ , သခၤါရ , တဏွာ, ဥပါဒါန္ , ဘ၀
ပစၥဳပၸန္အက်ိဳးျခင္းရာငါးပါး ----- ၀ိညာဏ္, နာမ္ရုပ္, သဠာယတန ,ဖႆ, ေ၀ဒနာ - ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္းအျခင္းအရာငါးပါး ------ တဏွာ ၊ ဥပါဒန္ ၊ ဘ၀ ၊ အ၀ိဇၨာ ၊ သခၤါ ရ အနာဂတ္အေၾကာင္းအျခင္းအရာငါးပါး ----- ၀ိညာဏ္, နာမ္ရုပ္, သဠာယတန ,ဖႆ, ေ၀ဒနာ
ကံစိ၀ံ တံသရီရံ - ဇိ၀ နဲ႔ သရီရ တူ
ဇိ၀အညံ သရိရ - ဇီ၀ နဲ႔ သရီရ မတူ
ဇီ၀ နဲ႔ သရီရ တူရင္ ခႏၥၶာျပတ္ ဇီ၀ ျပတ္
ဇီ၀ ဆိုတာ အသက္လိပ္ျပာ
သရီရ ဆိုတာ ခႏၥၶာကိုယ္ၾကီး
ဘ၀မွာ အေရးပါတာက ၀ိညာဏ္ နာမ္ရုပ္
အဲဒါေတြ ရွင္သန္ေအာင္လုပ္တာက သဌာယတန ဖသ ေ၀ဒနာ
ခံစားတာက ေ၀ဒနာ အာရံုကို ခံစားတယ္ ဒြါရကို ေတာင္းဆိုတယ္
ဒြါရက အဲလိုနဲ႔ အျမဲလိုအပ္ခ်က္ေတြ မ်ားေနတယ္
အဲ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ကံ စိတ္ ဥတု အဟာရက ျဖည္႔ေပးရတယ္
ျဖည္႔ေပးရေတာ႔ ဘ၀ တုိးတတ္ရာ တိုးတတ္ေၾကာင္းကို ကံက ျဖည္႔ဆည္းေပးေနတယ္
ကံမွာ ကုသိုလ္ကံ ႏွင္႔ အကုသိုလ္ကံ ဆိုပီး ရိွေနမယ္
ေကာင္းတဲ႔ အက်ိဴးေပးလိုခ်င္ရင္ ကုသိုလ္ကံကိုပဲ ေျမာင္းသြယ္ပါ
အကုသိုလ္ကံမေရာက္ေအာင္ အကာအကြယ္ ေပးထားပါ
အဲလိုေနမွ ေကာင္းတဲ႔ ကုသိုလ္ကံအက်ိဴးေပးေတြျဖစ္ေနမယ္
ေနာက္တစ္ခုက စိတ္နဲ႔ ေထာက္ပံ႔ရမယ္ - ပတ္၀န္းက်င္က ကိုယ္႔ကို တံု႔ ျပန္ေစခ်င္တဲ႔ အတုိင္း စိတ္နဲ႔ ေထာက္ပံ ႔ပါ
ဒြါရ ဆိုတဲ႔ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ကံ စိတ္ ဥတု အဟာရေတြ နဲ႔ ျဖည္႔ေပးရတယ္
ေ၀ဒနာကို တဏွာမျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လိုထိန္းခ်ဴပ္မလဲ
အ၀ိဇၨာ၊တဏွာ၊ဒိဌိ မပါေအာင္ ကံေတြျပဳရမယ္
အဲတရားေတြမျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ရမယ္
မ်က္စိ ၊ အဆင္း ၊ ျမင္စိတ္ ၊ ဖသ ၊ ေ၀ဒနာ ငါးမ်ိဴးကုိ သေဘာက်တာက တဏွာ
ခႏၺၶာ ငါးပါးေၾကာင္႔ တဏွာေတြျဖစ္မယ္
ခႏၺၶာ ငါးပါးဟာ မေနာ မွာလာေပၚမယ္
အျပတ္ကို ေကာင္းတယ္ ထင္ပီး သာယာတာ အဲတဏွာက အမွန္မသိလို႔ သာယာတယ္ ၊ ခႏၺၶာ ငါးပါး ျပတ္တာ မသိလို႔ သာယာတယ္ ၊ သာယာက်ိဴးမနပ္ဘူး
အမွန္အတိုင္း မေနာ က အမွန္အတိုင္းသတင္းပို႔ရင္ ညဏ္ ေပၚလာတယ္ ( သတိ . သမာဓိ ) ေတြေပၚလာတယ္
အဲလိုသိမွ တဏွာေပၚမယ္႔အစား ညဏ္ေပၚလာတယ္
*** ညဏ္ေလးႏွင္႔ ထိန္းခ်ဴပ္ပါ ****
အတိတ္တဏွာကို သတ္လို႔မရဘူး - ခ်ဴပ္ပီးသြားလို႔
အနာဂတ္တဏွာကို သတ္လို႔မရဘူး - မေပၚေသးလို႔
လက္ရိွတဏွာကို သတ္လို႔မရဘူး - ညဏ္ေပၚလို႔ တဏွာမေပၚဘူး
တဏွာကို သတ္သည္ ဆိုရာ၀ယ္ ေပၚလာမယ္႔ တဏွာကို ညဏ္ျဖင္႔သတ္ျခင္းမည္၏
လက္ေတြ႔မွာေတာ႔ ညဏ္ျဖစ္ေအာင္ ခႏၺၶာ ငါးပါးသိမွ ျဖစ္မယ္ ( သတိပဌာန္ကိန္းပါ )
ခႏၺၶာ ငါးပါးသိမွ - ညဏ္
ခႏၺၶာ ငါးပါးမသိရင္ - အ၀ိဇၨာ ( မသိတာ ) ၊ ထင္တာက တဏွာ ၊ လူပုဂိုလ္က ဒိဌိ
No comments:
Post a Comment