Friday, April 9, 2010

(၁၀)ဌာန (၈) ဌာန လွဴဒါန္းပံု

(၁၀)ဌာန


(၁) ျမတ္စြာဘုရား
(၂) အလံုးစံုေသာ ပေစၥက ဗုဒၶါအေပါင္း
(၃) ရဟႏၱာ မေထရ္ျမတ္အေပါင္း
(၄) အရွင္သာရိပုတၱရာ (လက္ယာေတာ္ရံ ပညာအရာ အၾကီးျမတ္ဆံုး)
(၅) အရွင္မဟာေမာဂၢလန္ (လက္၀ဲေတာ္ရံ တန္ခိုးအရာ အၾကီးျမတ္ဆံုး)
(၆) အရွင္ ဗာကုလ (က်န္းမာေရးအရာအတြင္ အျမတ္ဆံုး)
(၇) အရွင္သီ၀လီ (လာလ္လာဘ ေပါမ်ားရာတြင္ အျမတ္ဆံုး)
(၈) အရွင္ဥပၸဂုတၱ (ေဘးရန္အႏၱရယ္အေပါင္းကို ႏွိမ္နွင္းပယ္ရွားေပးႏိုင္ျခင္း)
(၉) အလံုးစံုေသာ ၀ိဇၨာေဇာ္ဂ်ီ ဆရာေတာ္အေပါင္း - အတြက္ ျမတ္စြာဘုရားအား ကပ္လွဴေပးျခင္း
(၁၀) စၾကၤာ၀ဠာ အနႏၱရွိ ဗုဒၶဘာသာ၀င္နတ္မင္းအေပါင္း -အတြက္ ျမတ္စြာဘုရားအား ကပ္လွဴေပးျခင္း

ေသာက္ေရဆယ္ခြက္၊ ဆြမ္းဆယ္ပန္းကန္၊ ပန္းဆယ္ပြင့္၊ မ်က္ႏွာသုတ္ပု၀ါဆယ္ထည္၊ ဖေယာင္းတိုင္ ဆယ္တိုင္၊ အေမႊးတိုင္ ဆယ္တိုင္ စသည္ျဖင့္ လွဴတန္းနိုင္ပါတယ္။


ဘုရားစင္မွာထားဖို႔ အစီအစဥ္ကေတာ့ -
၁၊ ၉၊ ၁၀၊ ၂
၃ ၄ ၅ ၆ ၇ ၈ ၉
ဆိုျပီး ႏွစ္တန္း တန္းထားနိုင္ပါတယ္။ ပထမအတန္းက ကိုယ္က ဘုရားလွဴတာရယ္၊ ဆရာေတာ္ေတြ နတ္ေတြအတြက္ ဘုရားလွဴေပးတာရယ္၊ ပေစၥကဗုဒၶါအေပါင္းရယ္ ပါ. ဒုတိယအတန္းကေတာ့ ၇ဟႏၱာေတြေပါ့။
အထက္ပါအစီအစဥ္အတိုင္း ေသာက္ေတာ္ေရခြက္မ်ားကို တစ္တန္းတည္းလဲထားႏိုင္ပါတယ္။

အေၾကာင္းေၾကာင္း အခက္အခဲေတြေၾကာင့္ ဆယ္ခြက္မလုပ္ႏိုင္ရင္လဲ ၁။ ၉။ ၁၀။ ၃ ဆိုျပီး ငါးခုပဲလည္း လွဴတန္းႏိုင္ပါတယ္။ ၃ ကိုလွဴတန္းခ်ိန္မွာ ရဟႏၱာအားလံုးကို စိတ္ထဲက မွန္းျပီးလွဴေပါ့။ ထပ္ခ်ံဳ႔ ခ်င္ရင္ေတာ့ ၁။ ၂။ ၃ ေပါ့ .... ဘုရား၊ ပေစၥကဗုဒၶါ နဲ႔ ရဟႏၱာေတြကို လွဴတယ္ေပါ့။ လွဴတာက တရားေပါ့။ ဒါဆို ဘုရား၊တရား၊ သံဃာ ဆိုတဲ့ ရတနာသံုးပါး ျပည့္စံုသြားတာေပါ့။ ျပီးေတာ့မွ ၀ိဇၹာဆရာေတာ္ေတြ နတ္ေတြကို ကိုယ့္အလွဴ အတြက္ အမွ်အတန္းေပးေ၀ေပါ့။


(၈)ဌာန
ခုနက ေျပာခဲ့တဲ့ (၁၀)ဌာနက ၉ နဲ႔ ၁၀ ကို ေနာက္တစ္ဆင့္ အေသးစိတ္လိုက္တဲ့သေဘာပါ။ ဆယ္ဌာနလိုေတာ့ ေန႔စဥ္အိမ္မွာအျမဲလွဴတန္းဆက္ကပ္ဖို႔ထက္ ခါၾကီးရက္ၾကီး၊ ေမြးေန႔၊ မဂၤလာရက္၊ အိမ္တက္ စတဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ ပင့္ဖိတ္လွဴတန္းတာမ်ားပါတယ္။ လွဴတန္းပံုႏွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္။

- ယင္းပုဂိၢဳလ္မ်ား ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးအား ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ကပ္လွဴႏိုင္ရင္ လွဴတန္း ေပးျခင္း။ (သူတို႔ စားသံုးရန္ လွဴတန္းျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္။ သူတို႔က ဘုရားကို လွဴရန္ ေပးလွဴျခင္းျဖစ္ပါတယ္။)

- ယင္းပုဂိၢဳလ္မ်ားကို တိုက္ရိုက္ ဧည့္ခံလွဴတန္းျခင္း


(၈)ဌာနပုဂိၢဳလ္မ်ား

(၁) အလံုးစံုေသာ ရဟန္း၀ိဇၨာထိုရ္ ဆရာေတာ္အေပါင္း (ဥပမာ ဘားမဲ့၊ ယကၠန္းစင္ေတာင္၊ ရွင္မထီး ...)
(၂) အလံုးစံုေသာ နတ္၀ိဇၨာထိုရ္ ဆရာေတာ္အေပါင္း
(၃) အလံုးစံုေသာ လူ၀ိဇၨာထိုရ္ ဆရာေတာ္အေပါင္း (ဥမာ ဘိုးဘိုးေအာင္၊ ဘိုးမင္းေခါင္....)
(၄) ၀ိဇၨာေဇာ္ဂ်ီ ဆရာေတာ္အေပါင္း
(၅) ဘိုးေတာ္သၾကားမင္းႏွင့္ သာသနာေစာင့္ နတ္မင္းအေပါင္း
(၆) သူရႆရီမယ္ေတာ္ၾကီးႏွင့္ ေဒ၀ီမယ္ေတာ္အေပါင္း
(၇) ရုကၡစိုး၊ ဘုမၼာစိုး၊ အာကာသစိုး နတ္မင္းအေပါင္း
(၈) စၾကၤာ၀ဠာ အနႏၱရွိ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ နတ္မင္းအေပါင္း

အာရမၼဏပစၥေယာ

အာရမၼဏပစၥေယာတိ ရူပါယတနံ စကၡုဝိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၲကာနဥၥ ဓမၼာနံ အာရမၼဏ ပစၥေရန ပစၥေယာ။ သဒၵါယသတနံ ေသာတဝိညာဏ ဓာတုယာ တံသမၸယုတၲကာနဥၥ ဓမၼာနံ အာရမၼဏ ပစၥေယနပစၥေယာ။ ဂနၶာယတနံ ဃာနဝိညာဏဓာတုယာ တံသမယုတၲကာနဥၥ ဓမၼာနံ အာရမၼဏပစၥေယန ပစၥေယာ။ ရသာယတနံ ဇိဝွာဝိညာဏဓာတုယာ တံ သမၸယုတၲကာနဥၥ ဓမၼာနံ အာရမၼဏပစၥေယန ပစၥေယာ။
ေဖာ႒ဗၺာယတနံ ကာယဝိညာဏ ဓာတုယာ တံသမၸယုတၲကာနဥၥ ဓမၼာနံ အာရမၼဏ ပစၥေယန ပစၥေယာ။ ရူပါယတနံ သဒၵါယတနံ ဂနၶာယတနံ ရသာယတနံ ေဖာ႒ဗၺယတနံ မေနာ ဓာတုယာ တံသမၸယုတၲကာနဥၥ ဓမၼာနံ အာရမၼဏ ပစၥေယန ပစၥေယာ။ သေဗၺဓမၼာ မေနာဝိညာဏ ဓာတုယာ တံသမၸယုတၲကာနဥၥ ဓမၼာနံ အာရမၼဏ ပေစၥေယန ပစၥေယာ။
ယံယံဓမၼံ အာရဗတ ေယ ေယ ဓမၼာ ဥပၸဇၨနၲိ စိတၲေစတသိကာ ဓမၼာ၊ ေတ ေတ ဓမၼာ ေတသံ ေတသံ ဓမၼာနံ အာရမၼဏ ပစၥေယန ပစၥေယာ။


ရူပါရံုသည္ စကၡဳ ၀ိညာဏ ဓါတ္အားလည္းေကာင္း၊ ထိုစကၡဳ၀ိညာဏဓါတ္ႏွင္႔ ယွဥ္ေသာ စိတ္၊ေစတသိတ္တရားတို႔ကို လည္းေကာင္း ၊ အာရမၼဏပစၥယ သတၱိျဖင္႔ ေက်းဇူးျပဳသည္ျဖစ္၏ ၊
သဒၵါရံုသည္ ေသတၱ ၀ိညာဏ ဓါတ္အားလည္းေကာင္း၊ ထိုေသတၱ၀ိညာဏဓါတ္ႏွင္႔ ယွဥ္ေသာ စိတ္၊ေစတသိတ္တရားတို႔ကို လည္းေကာင္း ၊ အာရမၼဏပစၥယ သတၱိျဖင္႔ ေက်းဇူးျပဳသည္ျဖစ္၏ ၊
ဂနၶာရံုသည္ ဃာန၀ိညဏဓါတ္အားလည္းေကာင္း ၊ ထို ဃာန၀ိညဏဓါတ္ႏွင္႔ ယွဥ္ေသာ စိတ္၊ေစတသိတ္တရားတို႔ကို လည္းေကာင္း ၊ အာရမၼဏပစၥယ သတၱိျဖင္႔ ေက်းဇူးျပဳသည္ျဖစ္၏ ၊
ရသာရံုသည္ ဇိ၀ွာ၀ိညဏဓါတ္အားလည္းေကာင္း၊ ထိုဇိ၀ွာ၀ိညဏဓါတ္ႏွင္႔ ယွဥ္ေသာ စိတ္၊ေစတသိတ္တရားတို႔ကို လည္းေကာင္း ၊ အာရမၼဏပစၥယ သတၱိျဖင္႔ ေက်းဇူးျပဳသည္ျဖစ္၏ ၊
ေဖာ႒ဗၺရံုသည္ ကာယ၀ိညဏဓါတ္အားလည္းေကာင္း၊ ထိုကာယ၀ိညဏဓါတ္ႏွင္႔ ယွဥ္ေသာ စိတ္၊ေစတသိတ္တရားတို႔ကို လည္းေကာင္း ၊ အာရမၼဏပစၥယ သတၱိျဖင္႔ ေက်းဇူးျပဳသည္ျဖစ္၏ ၊
ရူပါရံု သဒၵါရံု ဂနၶာရံု ရသာရံု ေဖာ႒ဗၺရံု တို႔သည္ မေနာဓါတ္ကို လည္းေကာင္း
ထို မေနာဓါတ္ႏွင္႔ယွဥ္ေသာ စိတ္၊ေစတသိတ္တရားတို႔ကို လည္းေကာင္း ၊ အာရမၼဏပစၥယ သတၱိျဖင္႔ ေက်းဇူးျပဳသည္ျဖစ္၏ ၊
ခပ္သိမ္းကုန္ေသာ အာရံု ၆ ပါးပစၥည္းတရားတို႔သည္ မေနာ၀ိညဏဓါတ္အားလည္းေကာင္း၊ ထိုမေနာ၀ိညဏဓါတ္ႏွင္႔ ယွဥ္ေသာ စိတ္၊ေစတသိတ္တရားတို႔ကို လည္းေကာင္း ၊ အာရမၼဏပစၥယ သတၱိျဖင္႔ ေက်းဇူးျပဳသည္ျဖစ္၏ ၊
အၾကင္တရားတို႔ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ အၾကင္အက်ိဴးတရား စိတ္ေစတသိတ္တုိ႔သည္ ျဖစ္ကုန္၏
ထို အာရံု ၆ ပါးအေၾကာင္းတရားတို႔သည္ ထို စိတ္ေစတသိတ္ဟူေသာ ပစၥပၸန္တရားတကို႔အား အာရမၼဏပစၥယ သတၱိျဖင္႔ ေက်းဇူးျပဳသည္ျဖစ္၏ ၊